SEO Audyt strony www w pięć minut czyli szybki look przed spotkaniem.

Nie wiem jak Wam ale mnie zdarzyło się kilka razy, że musiałem dosłownie w pięć minut poznać najważniejsze SEO błędy witryny. Powodem takiego stanu rzeczy były różne czynniki – wrzutka na asap, gapiostwo co do terminów lub po prostu potrzeba zabłyśnięcia przed klientem. Ogólnie rzecz biorąc – nigdy nie wiadomo kiedy może przydać się szybki audyt seo.

Ilu speców od SEO/SEM tyle technik. To jest w sumie gorzej niż w tym przysłowiu „gdzie dwóch Polaków tam trzy opinie”.

Dobra. Żarty na bok. Jodymy z konkretem. Czytaj dalej SEO Audyt strony www w pięć minut czyli szybki look przed spotkaniem.

Optymalizujemy: Tworzymy miejsce docelowe pod pozycjonowanie

Z pozycjonowaniem jest ten problem, że aby było skuteczne to – po za spełnieniem wielu różnych warunków – dobrze jest mieć odpowiednio zoptymalizowane miejsce docelowe na stronie które będzie można podlinkować.

Dobrze zbudowana strona (mam tu na myśli dobrą optymalizację jak i samą strukturę strony) bez problemów da nam odpowiednie podstrony do linkowania. Co jednak w przypadku gdy mamy do czynienia ze stroną  której daleko do obecnych standardów? Czytaj dalej Optymalizujemy: Tworzymy miejsce docelowe pod pozycjonowanie

Optymalizacja: Tagi mogą być przydatne. Trzeba o nie tylko zadbać.

Przyznać się (przed sobą), kto w swoich zapleczówkach używa WordPressa i z uperem maniaka dodaje dziesiątki tagów do wpisów? Czy wiecie, że w zdecydowanej większości przypadków robicie sobie niezłą krzywdę?

Tagi w WordPress mają to do siebie, że źle skonfigurowane (domyślny widok?) powodują duplikację treści oraz generowanie niepotrzebnych podstron. Czytaj dalej Optymalizacja: Tagi mogą być przydatne. Trzeba o nie tylko zadbać.

Optymalizacja: kreatywne podejście do menu

Na stronie internetowej dobrze jest mieć poprawnie zbudowane linkowanie wewnętrzne. Wiem to z doświadczenia. Najczęściej punktem wyjścia linkowania wewnątrz witryny jest tak zwane menu.

Żadną filozofią i wiedzą tajemną jest utworzenie na stronie menu. Kilka linków obok siebie kierujące do „Oferty”, „O nas” czy „Kontaktu”. Czytaj dalej Optymalizacja: kreatywne podejście do menu