SEO Hangout on Air X – Live edition – relacja

23 października 2014 odbył się w Krakowie z jednej strony pierwszy a drugiej – dziesiąty już SEO Hangout on Air. Gdyby wziąć pod uwagę ilość spotkań online’owych oraz odbytą konferencję, spotkań z cyklu SEO HOA było dziesięć. Biorąc pod uwagę formułę konferencji, 10ta edycja była pierwsza odbywającą się online.

Jak to z SEO Hangout’ami bywa z góry wiadomo było, że coś się nie uda i trzeba będzie troszkę improwizować. Tak było zawsze, na każdej jednej edycji SEO Hangout on Air. Tym razem, na koferencji organizowanej przeze mnie oraz Karola Dziedzica nie udało się przeprowadzić streamingu.

Same SEO HOA słynne są już z tego, że zawsze zaczynają się po czasie. Minimalny czas oczekiwania na rozpoczęcie wynosi 15 minut. I tym razem goście nie zawiedli się. Konferencja ruszyła o 17:20 po małych problemach technologicznych.

Konferencja zaczęła się od prezentacji Roberta Niechciała (GodMode Host) pt. “Jak to jest teraz z tym Black Hatem?”. Robert przedstawił swoją opinię w postaci memów na temat tego jak teraz, po pingwinach, pandach i innych aktualizacjach Google, wygląda sytuacja z linkowaniem z wykorzystaniem zautomatyzowanych procesów. Robert zwrócił uwagę między innymi na korelację między podejściem Google do linków a ich kursem akcji. Nie da się ukryć, że było to bardzo zdrowie podejście do tematu Black Hat SEO.

Drugą prezentacją która naturalnie musiała także lekko opóźnić się z powodów technologicznych, była prezentacja Krzysztofa Hostyńskiego (crossweb.pl). Krzysiek utwierdził mnie, ale też pewnie innych, że skupianie się na użytkownikach jako segmentach czy jakieś dużej grupie osób nie ma w zasadzie sensu jeżeli chcemy sprzedawać. Udało mu się tego dokonać poprzez jego prezentację “Jak analizować zachowanie poszczególnych użytkowników”. Odpowiadając bardzo w skrócie na to pytanie, mogę tylko przytoczyć narzędzia z jakich korzysta Krzysiek: SalesMenago oraz Mixpanel.

Później nastąpiła krótka 15 minutowa przerwa. O dziwo, po przerwie sala znów praktycznie zapełniła się do ostatniego miejsca (z wyliczeń wyszło, że wpadło do Krakowa ponad 70 osób!)

Pierwszą po przerwie prezentacją była moja prezentacja pt. “SEO360 – czas na zmiany(?). Jak napisał na swoim blogu Sebastian Heymann:

Tomek pokazał różnice w podejściach do klienta. Pokazał, że nawet wielkie projekty mogą być robione niewielkim linkowaniem oraz pracą nad witryną/serwisem. Opowiedział nieco o swojej historii w AdWeb’ie oraz Onecie. Dodał, że nie zwraca uwagi na technikę (black hat, white hat) tylko „robi hajs”. Jeżeli hajs się zgadza i strona nie wypada co aktualizację z indeksu to technika jest nieważna. Klienci, którzy często nie dzwonią, płacą w terminie i nie narzekają -> każdy o nich marzy, a Tomek na nich trafia (szczęściarz jeden). Fajnie pokazał jak dobiera klientów i dlaczego rezygnuje z klientów (za wyniki, za 100zł).

Przedostatnią prezentacją było wystąpienie Sebastiana Jakubca (websem) pt. “Content i buzz marketing w działaniach SEO”. W skrócie: Sebastian opowiedział jak robić dobre, kompletne SEO dla strony. Tylko tyle i aż tyle.

Ostatnia prezentacja należała do Karola Dziedzica. Opowiedział on jak taniej niż poprzez serwisy bookingowe pozyskiwać leady. To był krótki ale bardzo mięsisty case. Poprzez działania Karola, klient zapłacił za leada 50% mniej. Pojawiła się też wstawka dotycząca historii udziału w Hangoutach jak organizacji SEO Hangoutów.

Ze swojej strony chciałbym serdecznie podziękować po pierwsze prelegentom, a po drugie – wszystkim osobom które zechciały przyjść i wesprzeć nas a nawet wysłuchać! :-) Szczególne podziękowania kieruje do wspierających nas firm: SEMSTROM, NetDC oraz SEOWay.

Prawie na pewno możecie spodziewać się drugiej/jedenastej edycji SEO Hangout on Air w wydaniu live. Tym razem postaramy się zapewnić streaming który tym razem po prostu się nie udał. Przygotujemy pewnie jeszcze jakieś inne ciekawe atrakcje.

Wciąż jeszcze niesamowicie jaram się wczorajszym wieczorem. Nie było idealnie ale myślę, że udało się zaznaczyć wyraźnie, że Krakusy też potrafią się zorganizować i powiedzieć parę mądrych rzeczy :) Mam nadzieję, że SEO Hangout na stałe wpisze się w SEOwą mapę Polski i obok Katowic, Poznania czy warszawy stanie się stałym miejscem spotkań.

Bardzo Wam wszystkim dziękuję! :-)