Google likwiduje prawy pasek w wynikach wyszukiwania!

Jak donoszą zagraniczne media, Google rozpocznie jutro coś czego nikt się nie spodziewał. Coś co – chyba po raz pierwszy – odciśnie mocne piętno tak na SEOwcach jak i opiekunach kont AdWords.Google zamierza zlikwidować prawy sidebar w którym aktualnie znajdowały się reklamy AdWords! Zamiast tego wprowadzone zostaną na stałe 4 boksy reklamowe u góry wyników wyszukiwania (i ewentualnie na dole).

Czego więc możemy się spodziewać? Wzrostu stawek CPC w wynikach wyszukiwania, większej konkurencji w AdWords ale także – stałe obniżenie położenia wyników wyszukiwania. Można zatem przypuszczać, że nieco ucierpią CTRy generowane przez wyniki organiczne.

Można przypuszczać, że zmiana ta będzie miała wpływ na:

a) zarobki Google w najbliższym czasie – na pewno zwiększą się ich przychody z AdWords. Prawie na pewno stawki CPC pójdą w górę. Nawet takie branże jak dystrybutorzy osuszaczy powietrza będą musieli wydawać więcej na reklamę AdWords.

b) być może planowane jest wprowadzenie czegoś zupełnie nowego w wynikach wyszukiwania, a usunięcie prawego sidebaru jest tylko etapem przejściowym.

Ciekawi mnie tylko czy siebar będzie mimo wszystko wykorzystywany do prezentacji danych w Knowledge Graph’ie…

źródło: searchenginejournal.com